ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Toepasselijkheid
1.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de tussen Cliënt (hierna te noemen: “Cliënt”) en Simplicity of Beauty gesloten overeenkomst (hierna: “Overeenkomst”) m.b.t. iedere transactie, productaanbieding, behandeling en zorgverlening geboden door een schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty aan haar cliënt.
2. Algemene bepalingen
2.1. Afwijkingen van de algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk en uitdrukkelijk tussen Simplicity of Beauty en de Cliënt zijn overeengekomen.
2.2. Indien en zodra is komen vast te staan dat één of meer bepalingen in deze algemene voorwaarden ongeldig, nietig of rechtsgeldig vernietigd zijn, zullen de overige bepalingen van deze voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Simplicity of Beauty en de Cliënt de ongeldige, nietige c.q. vernietigde bepalingen vervangen door bepalingen die wat betreft doel en strekking zo veel mogelijk overeenstemmen met de ongeldige, nietige c.q. vernietigde bepalingen.
2.3. De algemene voorwaarden zijn niet van toepassing indien en voor zover daarvan in de overeenkomst tussen Simplicity of Beauty en de Cliënt wordt afgeweken.
3. Inhoud zorg
3.1. Simplicity of Beauty houdt zich bezig met het verlenen van zorg door een schoonheidsspecialiste aan Cliënten in elke vorm van uiterlijke verzorging, huidverbetering en massages en de verkoop van de daarbij behorende goederen en verzorgingsproducten.
3.2. De schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty stelt in samenspraak met Cliënt een plan (hierna: “Plan”) op waarin de zorg (hierna: “Zorg“) die aan Cliënt wordt geboden nader is uitgewerkt.
3.3. Voorafgaand aan het opstellen van het plan wordt met Cliënt besproken wat zijn of haar wensen zijn ten aanzien van de Zorg. In het Plan staat in ieder geval beschreven:
3.3.1. Wat de behoeften zijn van de Cliënt;
3.3.2. De doelen van de Zorg;
3.3.3. De inzet van Simplicity of Beauty;
3.3.4. Een vrijblijvend advies m.b.t. passende behandelingen en producten.
3.4. Alle aanbiedingen door Simplicity of Beauty aan de Cliënt uitgebracht zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod uitdrukkelijk anders is aangegeven.
4. Kwaliteit
4.1. De schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty zal de Zorg die wordt geboden naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Dat betekent dat deze:
4.1.1. Veilig, doeltreffend, doelmatig en cliëntgericht wordt verstrekt;
4.1.2. Afgestemd is op de reële behoefte van Cliënt en op andere vormen van zorg of hulp die Cliënt ontvangt;
4.1.3. Verstrekt wordt met respect voor en met inachtneming van de rechten van Cliënt.
5. Informatie
5.1. Simplicity of Beauty verstrekt aan Cliënt alle informatie die Cliënt redelijkerwijs nodig heeft in het kader van de Zorg. De informatie wordt verstrekt op een manier die voor Cliënt begrijpelijk is.
5.2. Cliënt verstrekt Simplicity of Beauty tijdig alle (schriftelijke) informatie die voor Simplicity of Beauty belangrijk kan zijn voor het verlenen van de Zorg, het uitvoeren van de behandeling of het gebruik van de producten. Cliënt zorgt ervoor dat die informatie volledig en juist is.
5.3. De Cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty worden verteld.
6. Garantie
6.1. Na de behandeling kan de huid een reactie geven. De Cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht voor de start van de behandeling.
6.2. Simplicity of Beauty geeft de Cliënt een week (7 dagen) garantie op de zorg, behandeling en/of producten.
6.3. Deze garantie vervalt indien:
6.3.1. De Cliënt op de hoogte is gebracht door de schoonheidsspecialiste over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten;
6.3.2. De Cliënt andere producten dan door de schoonheidsspecialiste geadviseerde producten heeft gebruikt;
6.3.3. De Cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd;
6.3.4. De Cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 5 werkdagen heeft opgevolgd;
6.3.5. De Cliënt de producten niet volgens het advies van de schoonheidsspecialiste heeft gebruikt;
6.3.6. De Cliënt de producten niet volgens gebruiksaanwijzing heeft gebruikt;
7. Dossier en Privacy
7.1. Simplicity of Beauty houdt een dossier bij van de Zorg aan de Cliënt. Het dossier bestaat ten minste uit het Plan, de Overeenkomst en deze algemene voorwaarden.
7.2. Cliënt heeft recht op inzage in het dossier en krijgt daarvan indien gewenst een kopie.
7.3. Simplicity of Beauty gaat zorgvuldig om met de gegevens van de Cliënt en neemt de privacywetgeving in acht, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Uitvoeringswet AVG.
7.4. Simplicity of Beauty verstrekt geen informatie over de Zorg van Cliënt aan derden, (zijnde personen niet direct bij de Zorg betrokken) behalve wanneer Cliënt daar toestemming voor heeft gegeven en behalve gevallen waarin Simplicity of Beauty daar op grond van wet- en regelgeving toe bevoegd of verplicht is.
7.5. De privacy verklaring is te lezen / in te zien in de salon.
8. Afspraken / Annuleren / No-show
8.1. Als de Cliënt geen gebruik wil of kan maken van de afgesproken zorg of behandeling of is verhindert voor een afspraak, dient de Cliënt dit zo spoedig mogelijk, uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de afspraak mondeling of schriftelijk aan Simplicity of Beauty te laten weten.
8.2. Indien de termijn die in het vorige lid wordt genoemd niet in acht wordt genomen dan behoudt Simplicity of Beauty zich het recht voor om een no-show tarief in rekening te brengen aan de cliënt van € 25,- bestaande uit het volledige bedrag dat Simplicity of Beauty door de niet-tijdige annulering misloopt.
8.3. Indien de Cliënt meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt mag de schoonheidsspecialiste de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de Cliënt door berekenen.
8.4. Simplicity of Beauty moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de Cliënt melden.
8.5. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van artikel 8 te houden, indien zij verhinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene omschreven bij artikel 13.
9. Prijzen en betaling
9.1. De schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty zal de Cliënt inlichten over de financiële consequenties van wijziging van de zorg, behandeling of het productgebruik.
9.2. Alle door Simplicity of Beauty opgegeven prijzen zijn inclusief 21% BTW en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd, tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld. Betalingen dienen inclusief BTW en/of andere heffingen te geschieden.
9.3. Simplicity of Beauty vermeldt alle prijzen van de behandelingen en producten zichtbaar in de salon en/of op de website.
9.4. Aanbiedingen voor zorg, behandeling en/of producten vermeld in advertenties, in de salon en/of op de website zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
9.5. De prijzen van aanbiedingen gelden slechts voor de in de overeenkomst met name genoemde goederen, diensten en werken. Alle in aanvulling daarop door Simplicity of Beauty geleverde goederen, verrichte werken en/of verleende diensten zullen afzonderlijk in rekening worden gebracht tegen prijzen zoals die op de dag van levering c.q. dienstverlening gelden.
9.6. Cliënt is Simplicity of Beauty vergoeding verschuldigd voor de geleverde Zorg, behandeling en/of producten.
9.7. De Cliënt dient direct na afloop van de behandeling en bij het meenemen van producten de betaling van de behandeling en producten contant of per bankoverschrijving te voldoen.
9.8. Als Cliënt naast de Zorg die in het Plan is beschreven ook aanvullende diensten afneemt van Simplicity of Beauty, dan komen deze aanvullende diensten voor rekening van Cliënt. Aanvullende diensten worden alleen geleverd indien Cliënt en Simplicity of Beauty dat gezamenlijk hebben afgesproken.
9.9. Indien Cliënt de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is de Cliënt van rechtswege in verzuim en zal Cliënt, onverminderd haar overige verplichtingen, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd zijn. Kosten van invordering, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, zijn voor rekening van de Cliënt.
10. Aansprakelijkheid
10.1. Simplicity of Beauty aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty is uitgegaan van door de Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
10.2. Simplicity of Beauty is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de Cliënt heeft meegebracht naar de salon.
10.3. Simplicity of Beauty aanvaardt slechts aansprakelijkheid voor de door de Cliënt geleden directe schade, die het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming in haar verplichtingen uit de overeenkomst of uit onrechtmatige daad, tot het bedrag gelijk aan de op grond van de overeenkomst aan de Cliënt gefactureerde of te factureren bedragen.
10.4. De aansprakelijkheid van Simplicity of Beauty wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst ontstaat slechts indien de Cliënt Simplicity of Beauty onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke heeft gesteld, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Simplicity of Beauty ook na die termijn toerekenbaar in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zodanig gedetailleerde omschrijving van de tekortkoming te bevatten, dat Simplicity of Beauty in staat is adequaat te reageren.
10.5. Simplicity of Beauty is niet aansprakelijk indien een tekortkoming het gevolg is van overmacht genoemd in artikel 13.
10.6. Elke aansprakelijkheid van Simplicity of Beauty vervalt door het verloop van één jaar, te rekenen vanaf het moment van het ontstaan van de schade, met dien verstande dat elke aansprakelijkheid van Simplicity of Beauty in ieder geval vervalt door verloop van één jaar, te rekenen vanaf het einde van de overeenkomst waarmee de schade het meest samenhangt.
11. Klachten
11.1. In de salon van Simplicity of Beauty kan de Cliënt de klachtenregeling inzien, waarin staat beschreven hoe de klachtenafhandeling bij Simplicity of Beauty is geregeld.
11.2. Indien de Cliënt een klacht heeft over de Zorg, behandeling en/of product(en) dan kan hij/zij daarvoor bij de eigenaar van Simplicity of Beauty terecht door de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking, mondeling als zowel schriftelijk te melden.
11.3. Na ontvangst van de mondeling als schriftelijk gemelde klacht zal de eigenaar van Simplicity of Beauty zich inspannen om binnen 5 werkdagen adequaat antwoord te geven.
11.4. Indien de klacht over de behandelingen en/of producten gegrond is zal de schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen of de producten vervangen door dezelfde of andere producten van dezelfde financiële waarde.
11.5. Als de klachtafhandeling middels artikel 11.4 inmiddels voor de Cliënt aantoonbaar zinloos is geworden, dient de Cliënt dit schriftelijk kenbaar te maken. In onderling overleg tussen Simplicity of Beauty en de Cliënt proberen beide partijen tot een andere oplossing te komen.
11.6. Indien Simplicity of Beauty en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
12. Geschillen en toepasselijk recht
12.1. Alle geschillen, die niet in der minne tussen partijen kunnen worden beslecht, zullen worden beslecht door de bevoegde rechter te (Plaats).
12.2. Overeenkomsten tussen Simplicity of Beauty en de Cliënt worden beheerst door het Nederlands recht.
13. Overmacht
13.1. Indien als gevolg van overmacht, waaronder wordt verstaan een omstandigheid die de nakoming van de overeenkomst verhindert en niet aan Simplicity of Beauty is toe te rekenen, nakoming door Simplicity of Beauty zonder tekortkoming niet mogelijk zal zijn, heeft zij het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, dan wel de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
13.2. Onder overmacht wordt in ieder geval doch niet uitsluitend begrepen stakingen en ziekte van het personeel, bedrijfsstoring, maatregelen van overheidswege en vervoersstoringen, een en ander zowel indien deze voorkomen bij Simplicity of Beauty als bij haar toeleveranciers.
13.3. Indien Simplicity of Beauty voor het intreden van overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of door het intreden van overmacht slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen zal kunnen voldoen, is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel afzonderlijk te factureren en is de Cliënt gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.
13.4. Simplicity of Beauty heeft ook het recht om zich op overmacht te beroepen, indien de niet toerekenbare omstandigheid die de nakoming van haar verbintenis verhindert, eerst intreedt nadat zij aan haar verplichting had moeten voldoen.
14. Beschadiging en/of diefstal
14.1. Simplicity of Beauty heeft het recht van de Cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de Cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
14.2. Simplicity of Beauty meldt diefstal altijd bij de politie.
15. Behoorlijk gedrag
15.1. De Cliënt dient zich in de salon te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
15.2. Indien de Cliënt na drie herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty het recht de Cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
15.3. Bij Simplicity of Beauty wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de HAM code van schoonheidsspecialisten.
15.4. Er wordt verwacht van de Cliënt dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
16. Einde Overeenkomst
16.1. De Overeenkomst eindigt in geval van de hierna genoemde omstandigheden en op de hierna genoemde momenten:
16.1.1. Met wederzijds goedvinden;
16.1.2. Door middel van schriftelijke opzegging door de Cliënt met inachtneming van een opzegtermijn van 24 uur;
16.1.3. Bij het overlijden van de Cliënt of Simplicity of Beauty;
16.1.4. Indien het doel geformuleerd in het Plan is bereikt;
16.2. Indien Simplicity of Beauty de Overeenkomst opzegt zal zij, indien Cliënt dit wenst en indien dit noodzakelijk is, behulpzaam zijn bij het vinden van een alternatieve aanbieder.
17. Recht
17.1. Op elke overeenkomst tussen Simplicity of Beauty en de Cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
17.2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Simplicity of Beauty en beschikbaar om in te zien in de salon.
17.3. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
17.4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
18. Geheimhouding
18.1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar ontvangen.
18.2. De schoonheidsspecialiste van Simplicity of Beauty is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de Cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling.
18.3. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de Cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de schoonheidsspecialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verschaffen.
© 2016 sof-beauty.nl / Algemene voorwaarden
© 2016 sof-beauty.nl / Algemene voorwaarden